DESIGN BY ŚLIWKA NAŁĘCZOWSKA to konkurs promujący młodych twórców, grafików i projektantów, zarówno profesjonalistów, jak i amatorów.

Pierwsza edycja (z 2018 roku), została skierowana do pasjonatów mody i designu. Ich zadaniem było zaprojektowanie linii nadruków na kubek, płócienną torbę i apaszkę, inspirowanych opakowaniem Śliwki Nałęczowskiej 350 g.

Na konkurs nadesłano ponad 1000 zgłoszeń! 661 projektów spełniało kryteria formalne i zostało ocenione przez jury, pod przewodnictwem projektantki mody Lidii Kality, w składzie: Agnieszka Stopyra, ilustratorka i graficzka; Sonia Bohosiewicz, aktorka, piosenkarkę i miłośniczka designu oraz dziennikarka Paulina Sykut-Jeżyna.

ObradyObrady

Nagrodę główną, 10 tys. złotych i zestaw pralin, przyznano Katarzynie Brągiel, studentce wzornictwa na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Laureaci drugiego i trzeciego miejsca odebrali nagrody finansowe (7 tys. i 5 tys. złotych) oraz słodycze. Autorzy prac, które uplasowały się na pozycjach od czwartej do dziesiątej otrzymali zapasy Śliwki Nałęczowskiej. Nagrody wręczono podczas uroczystej konferencji połączonej z wernisażem prac.

Rozdanie nagródRozdanie nagród
Rozdanie nagród
  • 1. MiejsceKatarzyna Brągiel
  • 2. MiejsceAleksandra Płocińska
  • 3. MiejsceAgata Klepka, Aleksandra Olszewska

Na bazie projektu laureatki pierwszego miejsca została opracowana kolekcja designerskich gadżetów Śliwki Nałęczowskiej, obejmująca m.in. stylową apaszkę i kubek. Część z nich można było wygrać w ogólnopolskiej loterii Stylowe Śliwkobranie 2018.

Powstała także limitowana edycja wyjątkowych śliwkowych skarpet, które okazały się prawdziwym hitem Bożego Narodzenia!

Laureaci konkursu mają więc powody do zadowolenia. Ich prace są nie tylko doceniane i nagradzane, ale także zyskują prawdziwe życie!